ترجمه مقاله روش های تصمیم گیری برای طراحی معماری نرم افزار، به همراه اصل مقاله

دسته بندی: مهندسی» مهندسی معماری

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 35

مقاله ترجمه شده با عنوان روش های تصمیم گیری برای طراحی معماری نرم افزار، به همراه اصل مقاله …

دانلود کنید!

  • مهندسی
  • دانشجویی
  • معماری
  • فروش
  • ارائه
  • تحقیق
  • نرم افزار
  • دانشگاهی
  • تصمیم گیری
  • پروژه
  • روش
  • خرید
  • گزارش
  • طراحی
  • مقاله
  • جزوه

ترجمه مقاله روش های تصمیم گیری برای طراحی معماری نرم افزار، به همراه اصل مقاله

مقاله ترجمه شده با عنوان روش های تصمیم گیری برای طراحی معماری نرم افزار

، به همراه اصل مقاله

عنوان انگلیسی مقاله:

Decision-Making Techniques for Software Architecture Design: A Comparative Survey

عنوان فارسی مقاله:

روش های تصمیم گیری برای طراحی معماری نرم افزار

دسته بندی: مهندسی معماری

فرمت فایل ترجمه شده: Word (قابل ویرایش)

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 35

ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.

قسمتی از مقدمه مقاله:

Software architecture is designed during the early phases of the development process and it facilitates or constrains the achievement of specific functional requirements, nonfunctional requirements (quality attributes) , and business goals; thus, architectural decisions are crucial to the success of a software-intensive project [Falessi et al. 2007a; Hofmeister et al. 2007]. Therefore, software architects need a reliable and rigorous process for selecting architectural alternatives and ensuring that the decisions made mitigate risks and maximize profit. In our view, a good decision-making technique is one that guides the user toward better, perhaps optimal, alternatives, and, at the same time, is easy to use. The adoption of a poor decision-making technique may imply several difficulties which in turn provoke the selection of a worse alternative.

For example, in complex projects, several designers may have different interests or concerns and therefore different views of the system. As a result, they adopt different vocabularies; for example they might use a single word to define a quality attribute such as performance, which means something specific to them (e. g. , worst-case latency) , but something different to another stakeholder (e. g. , an administrator might interpret performance as the efficient use of system resources, and an end user might understand it as referring to the time it takes to learn the system). These differences in interpretation tend to cause misunderstandings [Gilb and Brodie 2005; Moore et al. 2003]. Such misunderstandings may provoke the selection of a wrong alternative, which in turn causes client dissatisfaction and eventually a major rework to satisfy the real stakeholders’ needs.

ترجمه قسمتی از مقدمه مقاله:

معماری نرم افزار در اوایل دوران رشد و توسعه برنامه نویسی، طراحی شد؛ و به تسهیل و تحمیل دستاوردهای شرایط کاری یا غیرکاری (دستاوردهای کیفیتی) و اهداف اقتصادی پرداخته است. بنابراین، تصمیمات معماری برای موفقیت پروژه ای برپایه نرم افزار، امری ضروری می باشد. بنابراین، معماران نرم افزار به روندی مطمئن و مقاوم برای برگزیدن روش های معماری، کم کردن ریسک ها و افزایش سود حاصل نیاز دارند. از نظر ما، روشی از تصمیم گیری مناسب است که گزینه ها (انتخاب ها) بهتر و بهینه تری به کاربر ارئه کرده و درعین حال استفاده آن نیز راحت باشد. بکارگیری روش تصمیم گیری ضعیف می تواند زمینه بوجود آمدن مشکلات بسیاری باشد که در نتیجه مجموعه ای از انتخاب های نادرست به کاربر ارائه می شود. به عنوان مثال در پروژه های پیچیده، تعداد بسیاری طراح با علایق و دیدگاه های مختلف وجود دارد که در نتیجه سیستم حاصل نیز یک دست نخواهد بود. در نتیجه، طراحان معانی مختلفی را تعریف کردند؛ به عنوان مثال، آن ها ممکن است از یک اصطلاح مانند performance (سطح کارآیی) برای تعریف مشخصه کیفیت استفاده کنند که معانی مختلفی برای کاربران مختلف دارد: می تواند به معنای بدترین حالت ارسال و دریافت بسته اطلاعاتی باشد، می تواند برای کاربر دیگری معنای دیگری داشته باشد. به عنوان مثال کاربر ریشه یا مسول، ممکن است آن را کاربرد کارآمد منابع سیستم و یک کاربر نهایی ممکن است آن را به عنوان مدت زمانی که طول می کشد تا سیستم را بشناسد، درک کند. چنین تفاوت هایی در تفسیر یک اصطلاح ممکن است منجر به فهم اشتباه آن اصطلاح شود. همین برداشت های اشتباه ممکن است منجر شود تا کاربر گزینه ای نادرست را انتخاب کرده و درنتیجه باعث ایجاد نارضایتی مشتری و در نهایت منجر به عملیات مجدد به منظور رفع اشکالات و جلب رضایت مشتری، می شود.

دانلود کنید!